Loopanalyse en training

Voor lopers die de lat graag wat hoger leggen en op een verstandige manier werk willen maken van hun doelen.

Voor een optimale begeleiding bevelen we onderstaande stappen aan.

Je kiest uiteraard zelf in welke mate je begeleiding wenst, heb je bijvoorbeeld al een gepast trainingsschema dan kan je ook voor een afzonderlijke analyse bij ons terecht.

  1. Intake-gesprek: je voorgeschiedenis, toekomstige doelen en beschikbare trainingstijd.
  2. Conditie-test: inspanning op de loopband waarbij belangrijke parameters gemeten en geanalyseerd worden. Dit laat toe om de individuele trainingszones te bepalen om optimaal rendement te halen uit de trainingen.
  3. Analyse: analyse van sterke en zwakke schakels (oa door video-analyse) op basis waarvan je tips krijgt om je loopstijl efficiënter te maken en een noodzaak is voor blessurepreventie.
  4. Trainingsschema: in functie van het gekozen doel wordt schema opgesteld en opgevolgd.
  5. Specifiek stabilisatie- en krachtprogramma: ifv van de analyse wordt een oefenschema samengesteld dat een noodzaak is voor blessurepreventie en het verbeteren van de loopefficiëntie

Onze schema’s en programma’s zijn wetenschappelijk onderbouwd maar ook zo goed mogelijk aangepast aan je trainingstijd. Bovendien is onze aanpak holistisch, klik hier om er meer over te lezen.

Omdat in groep trainen leerrijk en motiverend is, organiseren we een 5-tal keer per jaar een groepstraining. Alle sporters van BOOST zijn welkom en ook iedereen die graag kennis wil maken.